דילוג לתוכן

עגלת קניות

עגלת הקניות שלך ריקה

מאמר: איך נוכל למצוא תקווה?

איך נוכל למצוא תקווה?

קולקציית הקיץ של קום איל פו לשנת 2024 מוקדשת לכבודה ולזכרה של פעילת השלום מקיבוץ בארי, ויויאן סילבר ז״ל. במסגרת הפרויקט לקידום פועלה של ויויאן בקום איל פו יקרינו שלושה סרטים על אקטיביזם, שלום ותקווה. הנושאים להם הקדישה פעילת השלום מבארי את חייה.

 סילבר נולדה בקנדה, והייתה חברת קיבוץ בארי ונטבחה בביתה ב-7 באוקטובר 2023. היא הייתה פמיניסטית חסרת פשרות, פעילת שלום אסרטיבית, קרייריסטית וגם אשת משפחה וקהילה שכל מפעלותיה התבססו על יחסים בין אישיים. היה לויויאן חיוך שקשה לעמוד בפניו ונחישות שקשה להתחמק מפניה. היא הקדישה את חייה לקידום הרעיון הפשוט שהדרך היחידה שבה בני אדם יחיו בביטחון ורווחה היא באמצעות שלום - רעיון שאיתו נשות קום איל פו מאוד מזדהות. 

 הכניסה להקרנות חינם בהרשמה בלינק > 

הסרטים שיוקרנו:

25.6 , יום שלישי בשעה 18:00 | Pray the Devil Back to Hell | ג'יני רטיקר,  אביגיל דיסני סיפורן של תנועת נשות ליבריה במאבק להשגת שלום לארצן במהלך מלחמת האזרחים במדינתן. ״גרשו את השטן בחזרה לגיהנום״ העוסק בנשים מובילות שינוי. הסרט מתעד את מאבקן המשותף ונחישותן הבלתי מתפשרת של נשות ליבריה שהובילו לסיום מלחמת האזרחים במדינתן. הסרט הדוקומנטרי שהופק על ידי אביגיל דיסני, ובוים על ידי ג'יני רטיקר. הקרנתו הראשונה נערכה ב-2008 בפסטיבל הסרטים טרייבקה, שם זכה בפרס 'הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר'.

הסרט מתעד את סיפורן של תנועת נשות ליבריה במאבק להשגת שלום לארצן במהלך מלחמת האזרחים במדינתן. צ'ארלס טיילור תנועת השלום הוקמה ביוזמתן של קריסטל רו-בודווינג והעובדת הסוציאלית לימה בואי. הסרט מורכב מחלקי ראיונות שונים של נשות התנועה בהם הן מתארות את מאבקן. ב-2011, קיבלה לימה בואי פרס נובל לשלום על פועלה. 

לאחר הסרט ייערך דיון בהשתתפות נורית חג'אג' ואביטל בראון נציגות נשים עושות שלום. 

West African Cinema Series: Pray the Devil Back to Hell - New Orleans  Museum of Art

 ______

2.7, יום שלישי בשעה 18:00 |  יום אחד אחרי השלום | סרטו של ארז לאופר
רובי דמלין שכלה את בנה דייוויד, שנהרג מירי צלף בוואדי חרמיה במהלך שירות המילואים שלו. אחרי שהיא מבקשת לפגוש את האדם שאחראי למות בנה ונענית בסירוב, דמלין שבה למולדתה, דרום־אפריקה, ויוצאת לבדוק האם ניתן ליישם את רעיון האמת והפיוס שלאחר עידן האפרטהייד על המציאות והסכסוך הישראלי-פלסטיני. מסעה מעורר המחשבה והמרגש של רובי נע ממקום של כאב אישי עמוק לאמונה שעתיד טוב יותר אפשרי.
במאים: מירי לאופר וארז לאופר הפקה: ארז לאופר סרטים

בתום ההקרנה מפגש הבמאי ארז לאופר ורובי דבלין- גיבורת הסרט

יום אחד אחרי השלום

 ______

5.8 יום שני בשעה 18:00 | מפרים את הסדר | Disturbing the Peace | סטיבן אפקון, אנדרו יאנג

פלסטינים וישראלים, לוחמים ואנשי צבא, אויבים לשעבר יוצאים למסע משותף למען השלום. הסרט מתעד את התהליך שעוברים גיבוריו – מחיילים בשדה הקרב לפעילי שלום המבקשים לשים קץ לאלימות בין הצדדים. תוך כדי מסעם הם נתקלים בהתנגדות של החברה אליה הם שייכים, הרואה בהם בוגדים, וכל זאת כאשר ברקע מלחמה נוספת בעזה עומדת בפתח.

סרטו התיעודי של הבמאי סטיב אפקון חורג מההקשר המקומי ומביא סיפור אוניברסלי על היכולת האנושית לראות מעבר לנרטיבים שאנו נוטים לקבל כמציאות, ועל הכמיהה לחופש, להכרה ולאחווה. מסעם של גיבורי הסרט חושף את הפוטנציאל הטמון ברוח האנושית – להשתחרר מסיפורים שאינם משרתים אותנו עוד, ולייצר חזון חדש עבור החברה בה אנו חיים.

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם חן אלון וסולימן חטיב כוכבי הסרט.

______ 

הכניסה להקרנות חינם בהרשמה בלינק > 

קום איל פו, האנגר 23 נמל תל אביב

READ MORE

Peace Is Beautiful

קולקציה לכבודה של פעילת השלום ויויאן סילבר ז״ל 1949-2023

Peace Is Beautiful

לקרוא עוד
Fashion, Yoga, Sex, Relax

הטבות מיוחדות ללקוחות comme il faut זוהי הדרך שלנו לשרוד את אוגוסט בתל אביב (ובישראל בכלל)

Fashion, Yoga, Sex, Relax

לקרוא עוד